Hudobné hry

„Ak máme vychovávať deti, je potrebné, aby sme sa tiež stali deťmi.“ Martin Luther

Hra je mnohokrát u laikov vnímaná ako činnosť, ktorá je určená len pre malé deti. No už v starovekej antike grécki filozofi zdôrazňovali, že to nie je len akési hranie sa detí, ale že samotná hra má dôležité postavenie vo výchove a vzdelávaní. Od tých čias sa našlo a stále objavuje mnoho ďalších a ďalších teoretikov, ktorí len potvrdzujú dané tvrdenie, od Komenského až po súčasné názory, (napríklad českého psychológa a pedagóga Mareka Hermana (2014), ktorý pripomína rodičom i učiteľom, aby objavovali v sebe skryté dieťa - svojho Marťana. 

Hoci sa vo výučbe hudobnej náuky a hudobnej výchovy najviac preferuje hromadná organizačná forma, za najvhodnejšiu a najideálnejšiu považujem skupinovú formu práce v triednej hudobnej výchove. Individuálnu formu práce odporúčam uplatňovať najviac v najvyšších ročníkoch školy, kde by sme kládli dôraz na hudobnú tvorivosť žiakov, prípadne fantáziu a predstavy v kombinácii s medzipredmetovými vzťahmi - v spolupráci s literatúrou, výtvarným umením, históriou a podobne.

Musím zdôrazniť, že učiteľ nesmie zabúdať na najdôležitejší fakt - stretávanie sa na hodinách hudobnej výchovy alebo hudobnej náuky najmä so živou hudbou a nechať ju pôsobiť na každý zmysel - počuť krásu hudby, precítiť ju, vidieť a uchopiť rôzne hudobné nástroje, cítiť ich vôňu. I keď nie vždy to umožňuje charakter vyučovacích hodín, prípadne ciele, ktoré sme si stanovili, je potrebné vytvárať čo najviac priestoru pre tvorivé a hravé činnosti so "skutočnou" hudbou. 

Zahrajme sa 

Vyberte si typ hry

Skupina hier dostupná pre každú triedu. 

Skupina hier, v ktorej dominuje využívanie a spolupráca s počítačom, interaktívnou tabuľou, mobilom a s ďalšími technológiami. 

Stránky hrajú pod taktovkou PaedDr. Veroniky Savkovej
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky